SWISS APPROVAL

Σύστημα διαχείρισης εγκαταστάσεων ISO 41001 (FMS)

 Το ISO 41001 Facility Management System (FMS) κυκλοφόρησε το 2018 και είναι το πρώτο διεθνές πρότυπο FMS στον κόσμο που δημοσιεύτηκε από τον ISO. Ενσωματώνει πολλούς τομείς προκειμένου να επηρεάσει την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα των οικονομιών των κοινωνιών, των κοινοτήτων και των οργανισμών, καθώς και τον τρόπο αλληλεπίδρασης των ατόμων με το δομημένο περιβάλλον. Το ISO 410001 επηρεάζει την υγεία, την ευημερία και την ποιότητα ζωής πολλών κοινωνιών και πληθυσμών του κόσμου μέσω των υπηρεσιών που διαχειρίζεται και παρέχει.

Το ISO 410001 είναι μια οργανωτική λειτουργία που ενσωματώνει ανθρώπους, τόπο και διαδικασίες στο δομημένο περιβάλλον για να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των ανθρώπων και την παραγωγικότητα της βασικής επιχείρησης.

Το ISO 41001:2018 αναπτύχθηκε για οργανισμούς που ενσωματώνουν ή λειτουργούν συστήματα διαχείρισης εγκαταστάσεων που έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν τη συμμόρφωση με το νέο πρότυπο στην επιχείρησή τους.

Το πρότυπο αναπτύχθηκε για να αναγνωρίσει περαιτέρω την ταχεία ανάπτυξη και την αυξημένη πολυπλοκότητα της αγοράς διαχείρισης εγκαταστάσεων. Δεν αφορά συγκεκριμένο τομέα και προορίζεται να εφαρμόζεται σε όλους τους οργανισμούς ή τμήματα οργανισμών, δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, ανεξάρτητα από τον τύπο, το μέγεθος και τη φύση των οργανισμών ή τη γεωγραφική θέση.

Το ISO 41001:2018 θα πρέπει να εφαρμοστεί έτσι ώστε ένας οργανισμός:

  • Μπορεί να επιδείξει αποτελεσματική και αποδοτική παροχή υπηρεσιών διαχείρισης εγκαταστάσεων
  • μπορεί να ανταποκρίνεται με συνέπεια στις ανάγκες των ενδιαφερομένων και των πελατών
  • μπορεί να προγραμματίσει να είναι βιώσιμη σε ένα παγκόσμιο ανταγωνιστικό περιβάλλον

Σύμφωνα με το ISO 41001:2018, το πεδίο εφαρμογής της διαχείρισης σκληρών εγκαταστάσεων καλύπτει:

Η Hard Facility Management καλύπτει ολόκληρη την τοποθεσία και την υποδομή. Αυτό αναφέρεται στο φυσικό δομημένο περιβάλλον με έμφαση στην (εργασία-) και (κτίριο-) υποδομές (όπως ο σχεδιασμός, ο σχεδιασμός, ο χώρος εργασίας, η κατασκευή, η μίσθωση, η χρήση, η συντήρηση και τα έπιπλα).

Η διαχείριση των σκληρών εγκαταστάσεων σχετίζεται με το φυσικό μέρος του κτιρίου και δεν μπορεί να αφαιρεθεί. Αυτά είναι «τα βασικά» και διασφαλίζουν την ασφάλεια και την ευημερία του προσωπικού.

Οι περισσότερες σκληρές υπηρεσίες απαιτούνται από το νόμο και περιλαμβάνουν διατάξεις όπως:

  • Θέρμανση
  • Φωτισμός
  • Υδραυλικά
  • Συστήματα πυρασφάλειας
  • Κλιματισμός
  • Προληπτική συντήρηση κτιρίων ή βελτιώσεις κτιρίων
  • Ηλεκτρομηχανολογική συντήρηση

Γιατί το ISO 41001:2018 είναι σημαντικό

  • Η τρέχουσα αγορά Διαχείρισης Εγκαταστάσεων κυριαρχείται από μη οργανωμένους παίκτες και αυτό το δομημένο πλαίσιο θα προετοιμάσει και θα ανταποκριθεί στις επερχόμενες ευκαιρίες και προκλήσεις της αγοράς. Θα επιδείξει αποτελεσματική και αποδοτική παράδοση FM που υποστηρίζει τους στόχους του οργανισμού ζήτησης. ISO 410001: 2018 FM Σκοπός της είναι να ανταποκρίνεται με συνέπεια στις ανάγκες των ενδιαφερομένων και τις ισχύουσες απαιτήσεις.
  • Το πρότυπο στοχεύει να είναι βιώσιμο σε ένα παγκόσμιο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
  • Βελτιωμένη παραγωγικότητα, ασφάλεια και υγεία και ευημερία του εργατικού δυναμικού.
  • Βελτιωμένη επικοινωνία απαιτήσεων και μεθοδολογιών μεταξύ και μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών οργανισμών.
  • Βελτιωμένη αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα, βελτιώνοντας έτσι τα οφέλη κόστους για τους οργανισμούς.
  • Βελτιωμένη συνέπεια υπηρεσιών.
  • Παροχή κοινής πλατφόρμας για όλους τους τύπους οργανισμών.

ISO 410001 is an organizational function that integrates people, place and process into the built environment to improve the quality of life of people and the productivity of the core business.

ISO 41001:2018 was developed for organizations that incorporate or operate facility management systems that have the option to introduce compliance with the new standard into their business.

The standard was developed to further recognize the rapid growth and increased complexity of the facilities management market. It is not sector specific and is intended to apply to all organisations or parts of organisations, public or private sector, regardless of the type, size and nature of the organisations or geographical location.

ISO 41001:2018 should be implemented so that an organization:

  • Can demonstrate effective and efficient delivery of facilities management services
  • can consistently meet the needs of stakeholders and customers
  • can plan to be sustainable in a globally competitive environment

 

According to ISO 41001:2018, the scope of hard facilities management covers:

Hard Facility Management covers the entire site and infrastructure. This refers to the physical built environment with a focus on (work-) and (building-) infrastructure (such as planning, design, workspace, construction, leasing, occupancy, maintenance and furniture).

Hard facilities management is related to the physical part of the building and cannot be removed. These are ‘the basics’ and ensure the safety and well-being of staff.

The majority of hard services are required by law and include provisions such as:

  • Heating
  • Lighting
  • Plumbing
  • Fire safety systems
  • Air conditioning
  • Preventive maintenance of buildings or building improvements
  • Electromechanical maintenance

 

Why ISO 41001:2018 is important

  • The current Facility Management market is dominated by unorganized players and this structured framework will prepare and respond to the upcoming market opportunities and challenges. It will demonstrate effective and efficient FM delivery that supports the demand organization’s objectives. ISO 410001: 2018 FM Aims to consistently meet stakeholder needs and applicable requirements.
  • The standard aims to be sustainable in a globally competitive environment.
  • Improved productivity, safety and health and well-being of the workforce.
  • Improved communication of requirements and methodologies between and among public and private organisations.
  • Improved efficiency and effectiveness, thereby improving cost benefits for organisations.
  • Improved service consistency.
  • Provision of a common platform for all types of organisations.
TOP